W poniedzia艂ek odwiedzi艂am gie艂d臋 kwiatow膮 i kupi艂am kilka artyku艂贸w, kt贸re zaczynam wykorzystywa膰 podczas mojej pracy z dzie膰mi. Pobra艂am materia艂y ze strony www.printoteka.pl i stworzy艂am pomoce do terapii.
Kilka przyk艂ad贸w 膰wicze艅:
KATEGORYZACJA
- zwierz膮tka - biedronki, 偶aby i g膮sienice dzielimy wed艂ug koloru.
- rozdzielamy wed艂ug cechy rodzaju, czyli 偶abki do 偶abek, g膮sienice do g膮sienic, biedronki do biedronek - segregowanie.
SEKWENCJE
(na艣ladowanie, kontynuowanie, uzupe艂nianie -w zale偶no艣ci od poziomu zaawansowania dziecka)
- dwa elementy - kontynuowanie
PAMI臉膯 SYMULTANICZNA
prawop贸艂kulowa, poniewa偶 odnosi si臋 do informacji przechowywanych w prawej p贸艂kuli m贸zgu, przypomn臋:
- samog艂oski, wyra偶enia d藕wi臋kona艣ladowcze, wyrazy globalne (ca艂o艣ciowe)
- obrazy ukazuj膮ce ludzk膮 twarz, sylwetk臋, figury geometryczne, kolory
- rzeczowniki w mianowniku
- akcent, melodi臋 mowy
- ci膮gi zautomatyzowane - liczenie do 10, tekst piosenki, wierszyka, modlitwy, pory roku, dni tygodnia
- muzyka
Na obrazku praca z 3 elementami.
- przygotowujemy zwierz膮tko w 5 r贸偶nych kolorach, kt贸re zakrywamy kartk膮, a oczom dziecka ukazujemy zwierz膮tko w dw贸ch kolorach - dwa elementy
- pokazujemy je jednocze艣nie, dziecko uk艂ada elementy oczywi艣cie od lewej do prawej strony - tak czytamy i i piszemy
- sprawdzamy czy jest prawid艂owo
- 膰wiczenie analizy wzrokowej i s艂uchowej
- utrwalenie kolor贸w
- 膰wiczenie percepcji s艂uchowej
- poznanie i utrwalenie nazw wiosennych kwiat贸w
- 膰wiczenie ma艂ej motoryki - chwyt p臋setowy
- poszerzanie zakresu s艂ownictwa
- 膰wiczenie koncentracji uwagi
- czytanie globalne nazw kwiat贸w
- 膰wiczenie z zakresu programowania j臋zyka
- 膰wiczenie relacji czasowych i przestrzennych (przyimek - na)
A na koniec 膰wiczenie planowania ruchu r臋ki:
A Wy jakie mia艂y艣cie pomys艂y na przywitanie wiosny?
P.S. 21 marzec - 艢wiatowy Dzie艅 Zespo艂u Downa, czyli Dzie艅 R贸偶nych Skarpetek 馃憻
馃槉馃槉馃槉馃槉
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz